måndag 13 maj 2013

Rastlös...

Jag är rastlös... men jag har svårt att göra vanliga saker. Tex. tvätta håret, hålla händerna på ratten, sitta för länge, stå för länge, ligga på samma sätt länge... allt detta triggar igång smärtan i nacke och nu den senaste tiden även bäckenet. Det känns liksom som en ilande och krampande smärta. Känner mig instängd och lätt panikångest över att inte kunna göra saker som vanligt. Jag är inte van att bara ta det lugnt. Inte van att vara hemma och inte kunna göra nåt. Så fort jag gör nåt så får jag lida för det efteråt. Jag tror mig kunna men jag är nog för envis och dum för att inte försöka. Som att jobba när jag innerst inne känner att jag nog borde. Rädd kanske att inte bli tagen på allvar. Ser andra människor som är hemma gång på gång över småsaker, kanske jag har fel men det är så jag upplever det. Ibland önskar jag att jag hade ett öppet sår i nacke/huvud så jag slapp förklara mitt problem. Åh, drygt!

Efter att ha gått en promenad alltför fort så ska jag nu försöka ge mig på att slappna av i nån passande ställning och läsa en bok. Bara en sån sak att behöva tänka på hur jag sitter, ligger och står är tröttsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar