lördag 17 juli 2010

Vaknar upp tidigt

Mirabella vaknade strax före 7 och Kim gick ner och gjorde i ordning en flaska välling. Som vanlig somnar dom om i ett nafs men jag kan inte somna om. Fläkten för in sval sommarluft in i vårat fina sovrum som inte än har någon ventilation eller öppningsbara fönster. För varmt! På kvällarna få vi vänta tills sent med att gå upp och lägga oss och Mirabella får än så länge somna i vagnen.

Kanske ska ta och berätta lite om mig och min familj. Sen snart 5,5 år sedan träffade jag min prins Kim som är pappa till lilla Mirabella snart 6 månader. Kim har även Jonathan 12 och Rebecca som snart fyller 10. Jag har Kevin 11 och Alex som fyller 10 i september.
Jag upplever det som det hela har fungerat väldigt bra. Jonathan och Rebecca bor varannan vecka i Enköping tillsammans med sin mamma medans Kevin och Alex bor hos sin pappa i Vänge varannan helg. Vi flyttade i januari in i vårat eget-ritande och egen-byggda hus drygt en mil utanför Örsundsbro. Vilken resan vi har varit med om. Efter 3 års slit så bor vi äntligen här uppe i björkbacken med våra älskade små kids.

Nu på måndag åker dom iväg och är borta en vecka vilket kommer att kännas väldigt tomt. Skönt på ett sätt och få ladda upp batterierna inför några dagars semester uppe i Östhammar tillsammans med i stort sätt hela min släkt. Mormor fyllde nämligen 75 i våras så det blir lite kalas. Ska bli såå skönt att få komma iväg med hela familjen. Kim kommer nog försöka bygga så mycket som möjligt på huset under sin semester så det kommer nog bli en hel del jag-och-barnen-dagar vid stranden.

Vad tyst allt är. Tvättmaskinen surrar som vanligt (har lite svårt att låta tvätten vara, så den är nyhängd och en ny laddning är inne) Blir en hel del tvätt när man är 7 personer.
Står en massa disk i köket och köksön är full med diverse saker som ingen vet vart det ska ligga. Nackdelen med att ha nybyggt hus är än så länge för lite förvaring och att man inte vet vilken plats sakerna har. Ibland känns det som huset aldrig kommer att bli klart och ibland så känns allt väldigt lättsamt. Jag har nog med att underhålla vardagen och då blir det tyvärr inte så mycket plats över till att utveckla sina drömmars planeringar. Får ta en dag i taget.

Nu ska jag lägga mej en stund framför TV4 morgon och invänta dom första knarrande stegen nedför trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar