tisdag 10 januari 2017

Igång på jobbet igen

Idag var första dagen tillbaka på jobbet efter 2 veckors sjukdom/arbete /ledighet. Skönt men alltid liiite ångest när man varit borta några dagar.  Men så fort man sätter foten innanför dörren på jobbet så känns det hur skönt som helst.
Det var mycket idag, mail, ordrar, Finland och mycket samtal. Men den dagen gick oxå fort. Hämtade Mirabella på fritids, hem och åt fläskköttsgryta med ris och broccoli som Kim lagade igår. Han spelade resten av kvällen. Mycket gott! Sen åkte jag till Linda och umgicks ett tag. Det är så sällan vi ses fastän vi bor grannar. 

I söndags tog vi en snabbtur till Gränby. Mirabella ville köpa klänning på HM för presentkortet hon fick i julklapp. Mycket fina, en i mörkblå spets med gulddetaljer, en kortärmad i jeansblått mjukt tyg och en svart topp i lite genomskinligt övertyg. Själv köpte jag en svart spetstop med lite halvpolo.
Sen blev det ett par vinröda spetstrosor i stl 40, (tanken var att jag skulle ha nåt att sträva efter att komma i men det gick bra.) Kanske nåt kg till för att det ska se mer aptitligt ut men.... 
Jag har börjar att utesluta socker som tex rena kolhydrater, ris, pasta, kakor, bullar, godis, bröd osv. Känns helt ok. Vill ner minst 5 kg för att känna mig nöjd och då ligger jag ändå bara en bit under 70 kg. Tanken är att ligga runt 67-69. Men 70 är ok det med.

Igår så var det Planeringsdag och jag hade migrän så det var ju passande, Näe. Mamma bakade Fröknäcke till mig <3

Nä nu ska jag sova och börja ladda inför min födelsedag som är nu på fredag. Fredagen den 13 januari....




Fint armband 


Såå gott Fröknäcke




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar