tisdag 27 augusti 2013

En tidig morgon...

Ställde klockan på 7 i morse och gick upp och plattade håret på Kevin. Han måste till en frisör, hans hår är så tjockt och ostyrigt. Men det blir faktiskt riktigt snyggt när jag plattat det, lite uttunning bara.

Mirabella sover fortfarande och Jonte ligger i soffan och väntar på att åka moppe till stan och hem till mamma. Blir nog i slutändan att han flyttar helt till mamma nu när han bytt tillbaka till Västerledsskolan igen. Han kom i lördags och var här i 3 timmar innan han drog till Tän och Tatt sen kom han inte hem fören 20.30 på sön. Igår kom han hem efter skolan men både jag, Kim och Mirabella var iväg på annat så jag hann säga godnatt bara. Känns som han inte riktigt vill vara här och nu får han bestämma själv, huvudsaken är att han mår bra. Rebecca vill där emot bo här mera nu och det är jättekul <3 Vi kommer så bra överrens och vi har kul ihop. Hon har ju stallet, nya kompisar och verkar ha fått det bra i skolan. Idag ska hon till Linnéa :) Mirabella har många likheter med henne och Kim och det ska bli spännande att handskas med det om 10 år :)

Solen skiner ute och det är en av dom sista sommardagarna innan hösten gör sig påminnd. Dn del löv har redan börjat ändra färg och mornarna har blivit kalla. Rätt mysigt tycker jag. Man får liksom inget dåligt samvete av att sitta inne och murra med tända ljus och en film.

Igår betalade jag räkningarna, åkte hem till Peter och Bettan, tog en pw med Åsa på kvällen och däckade ner i sängen kl 23. Har typ somnat i soffan sista veckorna så det kändes nästan lite konstigt att gå och lägga sig i sängen.

Ställde mig på vågen igår, -5 kg på 2 veckor. Fungerar kanon med att bara äta ett visst antal kalorier och sen röra på sig. Men det krävs 100% fokusering på att inte halka dit igen för det gör jag det stort i så fall. Hoppas att få lite coachning i höst av en professionell människa.

Nä, nu upp med den lilla och göra en ny dag :)

Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Lämna Mirabella på dagis och kanske höra om Josefin vill ta en fika. Hon är en riktigt trevlig tjej, kul med lite unga nyinflyttade här i bygden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar