tisdag 28 maj 2013

En lång vecka

Det känns som att denna vecka kommer att bli lång. Vet inte varför men jag har en massa inbokade möten. Känner mig stressad av att hela tiden måste göra saker. Idag var det ytterligare ett besök hos naprapaten i Enköping. För första gången kunde han ta i lite mera vid massagen. Självklart var det en massa låsningar och jag ska tbx om 2 veckor igen. Hade ett trevligt besök av en kollega idag, mycket mysigt! I morn ska Mirabella på dagisutflykt. På torsdag ska Kevin träffa en tandreglerarspec och kolla om han ska ha tandställning. Han vill ha det eftersom hans tänder är lite ojämna i form och storlek. På fredag ska jag träffa Jörgen på Företagshälsan, känns som han kommer dömma ut mig helt. Usch, sånt tycker jag är så jobbigt! Känns inte som han lyssnar utan han bara pratar på och bagatelliserar min värk och känslor. Samtidigt som han förstår mig... hmm, konstigt men ja ja...
Har ju slutat med en medicin som jag ätit till och från i många år och som har en känd biverkning så som ökad matlust. Har snart i en veckas tid inte alls mått så dåligt pga mitt matmissbruk. Jag nästan drar ut på att äta istället. Har haft en Ben & Jerrys i frysen i över en vecka men jag tar mig inte tid att äta... Såååå sjuk känsla när man alltid typ slickat på frysen bara för att vara i närheten av glass... Hoppas att det håller i sej och jag kanske kan gå ner i vikt. Se ut som en normalt smal människa för en gångs skull.
Jag sitter och väntar på att Kim ska komma hem från jobbet, han jobbar ofta sent på tisdagar eftersom han måste sluta tidigare på måndagar och onsdagar (jujutsu)
Igår var jag med Alex på Bup i Uppsala och träffade läkaren. Han har gått upp i vikt, från 42 till 51 på 1 år. Växt från 152 till 160 oxå det på ett år. Jättebra! Medicineringen ska fortsätta men doseringen ökas från den 1 augusti. Min fina lilla kille som snart växer om sin mamma. Han är duktig som sliter på i skolan och här hemma. Snäll, rättvis, omtänksam, smart, kreativ, fantasifull.... och så mkt mer. Min Alex <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar