onsdag 2 maj 2012

Soligt och stora tankar..

Gårdagen slutade mysigt. Kim kom hem från stan och hade handlat för att grilla cevapcici och det blev jätte gott. Hans surhet hade också gått över :) Det som är kul är att jag är lite lika dan, när man planerat något och sen går det inte alls som planerat så blir jag jättesur. Älskar dig min Prins!
Vaknade i morse vid 7.30 och gick upp och åt frukost. Alex kom ner och vi fixade i ordning oss och begav oss till Bup i Uppsala där vi träffade Alex sköterska Per och doktor Kerstin. Trevliga människor. Alex hade vuxit bra sen oktober och behöver inte ändra sin medicindos. Han äter Equasym 50 mg och på vardagarna även Ritalin. På helgen behöver han inte äta Ritalin för han ska kunna vara lite som han vill utanför skoltid. Det som märks på Alex när han inte tagits sin medicin är just att han har väldiga koncentrationssvårigheter och kan inte vara still. Men fortfarande en snäll och go kille. Inte som man har fördomar om att dom klättrar på väggarna och blir aggresiva och det är jag glad för. Har nu i mars-april gått en utbildning på UAS som riktat sig till vuxna/föräldrar till barn med just koncentrationssvårigheter och ADHD. Jättebra! Ska nu bara försöka få tid till att sätta mig ner och göra en sammanställning på det som jag lärt mig och föra vidare det till Alex pappa och till skolpersonalen. Har verkligen ett sort stöd från skolan. Ett stort tack till Kicki Och Annika som finns där för barn med problem.
Nu har Mirabella somnat i soffan framför Emil i Lönneberga. Solen skiner ute och jag sitter inne... Ska städa och fixa undan efter gårdagen som vanligt för inte var det nån som tog på sig det ansvaret. *suck*
Något som jag vill göra nu är att planera inför projektet "fixaklartsåmycketsommöjligtute" Lite av mina tankar är;
Slänga bort allt skräp/onödigt virke och plana ut den framtida gräsmattan här på framsidan av huset, på med matjord och sen så gräsfrö. Då behövs det även fixas ett vattenkast så vi kan vattna. Flytta på all marksten till sidan av garaget. Sätta upp garageporten. Planera grus/gräskanterna och sen fylla hela uppfarten och gångarna med gårdsgrus, göra en entrétrappa samt sidogångstrappa. Upp med hängrännor, fixa markbädden, måla huset och garaget samt lägga grus så vi får en tillfällig uteplats. Sätta upp gårdslyktor som vi redan har köpt. Flytta allt från magasinet nere i Åloppe upp till vårat garage. Helst även bygga klart golvet på övervången på garaget också. Köpa en gräsklippare och sen göra en sandlåda och fixa gungor. Fylla bakre och nedre trädgården med fyllnadsmassor värda 20 papp och sen plana och så gräs. Det måste väl gå att ordna innan sommaren är här på riktigt :D Sen alla blommor, buskar, träd och trädgårdspynt som jag vill ha... Jag får nog köpa en Trisslott i morn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar