onsdag 9 maj 2012

Regn, regn...

I måndagsnatt fick Alex feber så han har varit hemma från skolan tisdag och onsdag. Idag har han varit hur pigg som helst, skönt! Igår var jag och Bella ute lite i solen och Alen tittade på film och sov. Bella lekte med Joah och visade han sin docka. Nu går vi bara och väntar på att Renskes bebis ska komma.
Idag var vi upp en stund till mamma som opererade kisseripaketet igår. Verkade gått jätte bra.
Alex bakade ut sina mördegssnurror och bjöd på.
Imorgon blir det jobb igen 7-15. Skönt att komma hem i tid men jag gillar mest att jobba 17-22.20 tror jag. Mer betalt än att jobba ett 9 timmars pass.
Just nu är jag inne i en period där jag känner mig stressad över husbygget, att det stått stilla så länge och att andra saker prioriteras. Stora bekymmer är väl att allt kostar så mycket pengar och dom växer ju inte på träd. Men vi har en hel del material att fortsätta med men det verkar vara svårt att komma igång. Vet inte hur jag ska lyckas få ihop allt... Känns som den största tiden går till dom vardagliga sysslorna så som städ, tvätt, disk, mat, planering över barn/skola/läxor. Har kanske lite höga krav gentemot mig själv ibland när det gäller städandet men oavsett hur mycket jag än städar så blir det aldrig som hemma hos en pedant person. Därför måste jag ha lite högre krav för att det ens ska bli i närheten av ett normalt städat hem.

Igår var jag ute och joggade 4,5 km på 31 min. Jobbigt när man är så otränad. Men det tar sig :) Nu måste jag bara försöka komma tillrätta med det absolut jobbigaste av allt, maten! I det stora hela så är jag slarvig och äte mycket, småäter och onyttigt... Ibland har det hänt att jag ätit nåt typ i smyg för jag skäms över att jag vill ha mer. Sjukt! Eller så äter jag minimalt i några dagar och är överduktig... Men bara i några dagar för en morgon senare är det som bortblåst, förträngt att jag ska vara nyttig. Träffade en dietist en gång men jag visste mer än hon kändes det som. Det jag behöver är ett nytt tänk, ett nytt sätt att se på mat. Var finns sån hjälp?

Igår höll jag på att göra världens misstag. Laddade ner fotoprogrammet Picasa. Trodde bilderna överfördes dit så jag raderade alla 27.000 från hårddisken.... Borta! Peter fick fixa via ett repareringsprogram och han lyckades få tillbaka allihopa. Tack! Mitt liv i bilder sen 2003.... Säkerhetskopior snart gjorda. Länge sen jag var så rädd.

Nu cyklade Kevin ner till bystugan där det är scouter. Jonte och Kim är på ju-jutsu och är hemma runt 20. Alex spelar och Rebecca och Bella tittar på Shrek 2 och ute regnar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar