lördag 5 maj 2012

En mysig lördag

I morse fick jag sovmorgon till 10. Skönt att få sova länge men jag känner alltid att jag halkar efter lite med tiden när jag sovit längre än vanligt.
Kim gick direkt ut när jag kom ner och började skotta grus i carporten. Resten av gänget klev utanför dörren vid 11 och var ute till strax före 15. Dom hjälpte till att såga ner sly och stapla upp virke på pall. Jag städade inne, dammsög, torkade golven uppe och nere, fixade disken, tvättade, hängde tvätt och tvättade ännu mera tvätt.
Klockan 15 åkte jag hem till Tessan och vi åkte in till Uppsala där vi parkerade på Fyristorg. Gick och hämtade ut biljetter till American Pie Reunion och sen gick vi och åt en god kinabuffe på China Garden. Proppmätt! Eftersom filmen inte började fören 18.30 så gick vi och köpte godis och Tessan köpte en kaffe och så fikade vi på Filmstaden.
Filmen var superkul! Efter första sekunden så skrattade jag så jag trodde ögonen skulle trilla ur skallen på mig. Såå såå kul! Helt klart värd att se. Efter filmen så gick vi till café Unico och tog en chailatte och en kladdbrownie. Gott men orkade typ ingenting. Åkte hem och nu sitter jag i soffan hemma på Slottet. Mirabella sover och just nu tog familjen en paus i filmtittandet " Tristan och Isolde" för att äta American blueberriecheesecake som Kim bakat. Doftar jättegott men jag är alldeles för mätt.
Öhhue! I morgon är en ny dag med nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar