söndag 30 juli 2017

Oj, nu var det länge sen jag skrev något. Det har varit full fart med allt. Våren var lång och längtan till sommaren var stor. Nu är det bara om någon dag Augusti. Mycket har hänt. Jonathan har tagit studenten, Kevin har fyllt 18 år och jag och Milena var på Enköpingsfestivalen och tittade på Hoffmaestro, outstanding.

Jag gör som tidigare att jag lägger ut bilder under tiden som varit.

Just nu sitter jag i soffan och har sett på Viasat History om legenden om Mannen med järnmasken. Intressant. Jag har haft semester i 2 veckor och har 1 vecka kvar. Första veckan så var det bara lugnt. Vi åkte till Furuvik på torsdagen och sov på Hotell i Gävle. Mycket trevligt! Vi träffade även Kim o Sofia med barnen som vi lärde känna i Thailand. På kvällen mötte vi upp MaEtiketter
mma o Göte som var på en tripp i Gävle och så åt vi på Church Street Saloon. Gigantiska portioner. Det låg jordnötsskal överallt och det var fortfarande jultema. Kul! På fredagen så gick vi på stan. Kim o Bella köpte en massa på Intersport och jag köpte ett par jeans, 2 par finbyxor från Bikbok, 1 par trosor från Gina och lite småsaker. Sen åkte vi lilla vägen till Axmar för det hade hänt en olycka på E4.
Kom fram tillslut och hade en mysig helg med Anna, Jörgen och även Sara och Henke som kom dit på lördagen med barnen.

På tisdagen så åkte jag, Kevin, Rebecca o Mirabella till Mall of Scandinavia. Riktigt trevligt!

På onsdagen åt jag middag på Hamncaféet med jobbet. Innan på dagen så var vi i Uppsala där Kim köpte en ny Fabia. På torsdagen så gick vi upp tidigt och åkte ner till Skillingaryd där Kim tittade på nå hus. Sen blev det hotell i Jönköping med middag ute på piren.

Fredagen blev en dag på Astrid Lindgrens Värld med mycket sol o skratt. Vi tog en sväng till Smultronstället och åt middag. Så gott. Älskar Söderköping <3 23.30="" hem="" hemma="" i="" jeiden="" kte="" n="" norrk="" och="" p="" ping="" r="" sen="" spelade="" stannade="" tennis.="" tittade="" var="" vi="">
I går lördag så satt jag typ i soffan hela dagen. Rätt låg efter att Kims bästa vän sedan tonåren hittats död i sin lägenhet i Gävle. Somnat in och dött. Så tragiskt och rättvist. 41 år gammal och har en son som är lika gammal som Mirabella. Begravning den 18/8.
Vi åkte in och tvättade Kims bil och åt på Royal Street och hälsade sedan på Jens o Therese.

Idag borde jag tvätta, rengöra poolen och tvätta min bil. Vi får se vad som görs.

Nu blir det bilder.

/Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar