söndag 29 januari 2017

Tänk att jag blir så irriterad när Kim spelar, det liksom bara bubblar i mig och jag blir nästan som svartsjuk. Har ingen aning om vad som anses som mycket speltid, men i flera månader så snittar han speltid plus minus 4 dagar i veckan mellan 19-00 och jag blir knäpp. 15-20 tim/veckan. Nästan en halvtid 😑Det som är problemet är att Kim inte alls vet hur mycket han spelar, han uppfattar det som max 2 kvällar i veckan och typ 2-3 timmar per gång.
Jag blir nästan som att jag vill börja spela och "ta" hans tid så han fick kanske känner lite samma känsla som jag, att jag hellre väljer spelet än någonting annat men tyvärr så tror jag inte han skulle göra nåt vettigt utan istället sitta med mobilen och inte alls förstå och känna som jag... ✱ledsamt✱Såå omoget från min sida men det är så jag upplever det.

Vi träffas inte på hela dagarna och den tid vi har när vi inte jobbar så upplever jag att han prioriterar  "SPEL" då vi kan umgås som familj. På helgen tex så känns det som att han vill umgås och göra saker tillsammans för att han sen på kvällen ska kunna spela utan att han dåligt samvete. Det stör mig så otroligt mycket.
Jag har sagt att jag inte bryr mig direkt om han spelar senare, efter att först och främst Mirabella är iordninggjord och nattad. Och sen gärna efter att jag också nattats 😊 men ok det kan jag väl ta. Men nej då...
Men nu idag så var det match kl 17 och absolut, fotboll bryr jag mig inte om han vill kolla på för jag har ju mitt som jag vill göra tex se på tv eller passa på att se över tvätt eller annat men när han då redan 16.25 säger att han vill lyssna på försnacket 16.30, hmmm men ok. Men det visar sig att han sätter sig och spelar istället och tittar inte ens på fotbollen... Tror du jag höll på att så honom i huvudet eller?? Sen strötittar han på fotbollen mest bara för att sitta kvar...

Annars idag så var vi och tittade på när Rebecca hoppade Contezza och Saga. Det gick bra, ett nedslag med Saga. Sen handlade vi på Maxi, sen var tanken att vi skulle hämta Mirabella hos farmor men hon ville vara kvar och åka hem till Nicole så Kim hämtade henne senare i Långtora och lämnade samtidigt Alex vid bussen i Örsa. Kim lagade en supergod vegetarisk lasagne. Tack Lucas för receptet.

Jag har bäddat rent i Mirabellas säng och har idag tvättat 3 maskiner och hängt upp dessa. Mirabella tittar på Djurens hjältar och jag sitter och irriterar mig. Men allt grundar ju sig med kärlek. Jag vill ju bara vara med honom hela tiden 💕

Nu är klockan 19 och matchen har slutat, tror du han kommer ner eller??

I morgon är det måndag igen och dags för jobb, känns som helgerna är allt för korta 😔

Igår kväll var vi på restaurangen Peppar Peppar i Uppsala och firade mammas födelsedag lite sent. Mycket god mat och trevligt sällskap.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar