torsdag 3 oktober 2013

Never ending story...

Jag har precis kommit hem från jobbet och Mirabella tittar på Shrek. I dag var det andra dagen som jag var och jobbade och idag kändes det mycket bättre och lättare. I tisdags var jag på Special och plockade lite allt möjligt men eftersom jag aldrig har varit där så känner jag mig inte direkt hemma där. Det är lite annorlunda att vara där, annat sätt att jobba och inte alls samma tempo som på övriga maxi. Kan tänka mig att det är ett mycket större egenansvar på varje individ eftersom dom är ensamma på sina respektive avdelningar och alla har ju sina stortider.
Idag var jag med söta Ellen på Skönhet & Hälsa och det kändes som sagt väldigt bra. Är sjukt trött i huvudet och i kroppen nu och skulle kunna somna och vakna upp lagom tills att åka till jobbet i morgon igen :)

Usch, jag har en massa tvätt att vika och fixa med där uppe. Att det liksom aldrig kan ta slut på allt städ och tvätt någon gång. Never ending story...
Nu har jag även fått ett nytt berg av prylar som stått inne i den blivande tvättstugan här mitt ute på hallgolvet. Kul? Nej! Men han lovade att högen ska vara borta i helgen.

Idag har jag mina svarta Better Bodiesbyxor som jag fick av Kim för nåt år sedan. Dom har alltid suttit rätt ok men kanske liiiiite tight. Nu hänger dom löst i rumpan och det känns ju i och för sej bra men priset som jag betalar genom att vissa dagar inte äta ordentligt och aldrig känna mig nöjd är inte kul. Tänk att så många tankar kring mat kan vara så jobbigt. Men vill man vara smal så är det värt varenda jobbig tanke. Tråkigt bara att det inte kommer att hålla sig i längden utan jag vet hur det alltid slutar. Att jag aldrig kan lära mig hur lätt det kan vara. Men min kurva pekar typ var tredje månad på 78-79 kg var jag sen går ner till 72-73 kg, sällan att jag kommer ner i mina 70 kg som jag alltid har haft som en viktgräns. Helst vill jag väga mellan 60-65 kg men jag har insett att jag inte är 15 år längre utan att jag ändå nöjer mej med 65-68 kg. Tänk att kunna dra på sej ett par tighta jeans i stl 29/32 eller ett par 36:or. Skulle vara sjukt lycklig! Nu har jag ju mina drömtuttar så om bara röven blir mindre så blir kroppen mera symetrisk. I och för sej så kommer den ju inte vara så fast i hullet som vid ungdomen men det skiter jag i. Jag tror inte att det är någon som egentligen förstår hur mycket som detta påverkar mig eftersom jag inte är så kraftigt överviktig men det är jobbigt att leva så här dag ut och dag in. Jag vill inte påverka barnen vid min kroppsfixering vilket jag inte tror att jag gör. Det dom märker är att jag äter mycket ibland och mindre ibland.

Snart kommer Kevin och Alex hem ifrån skolan. Rebecca åker direkt in till Åkerby där hon har ridlektion kl 17. Alex och hon har prov i morgon om antikens Grekland så det blir till att man själv pluggar med dom ikväll igen. Satt i flera timmer med Alex igår. Rätt intressant hur det var på den tiden med deras olika politiska åsikter och sätt att leva på. Alex fick titta på filmen 300 där man får se slaget vid Thermopyle. En bra film.

Nu kom grabbarna hem och Kevin berättade att han fick ett E på engelskaprovet. Alex var nöjd med sitt Tyskaprov som han hade idag. I morgon efter jobbet så ska jag hjälpa Milena att färga sitt hår sen kommer jag att göra helg. Alla barn kommer att vara här i helgen så det blir väl full rulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar