fredag 11 januari 2013

En lång vecka...

Klockan är snart 18 en fredagskväll. Kim är där nere och laga middag och resterande familj lallar omkring med sitt.
Är såå trött. Har gått upp före 6 flera dagar och tränat 2 kvällar vilket jag inte är van vid. Rätt skönt iofs. Man är superpigg på dagarna men helt slut på kvällen.
Har sprungit 5km* tis och tors. Tisdags ute och igår på löpband. Har försökt att äta ok och hoppas över allt onyttigt, ätit mellanmål och druckit en massa vatten. Snacka om att att kroppen chockas.... 5kg ska bort tills den sista februari. Anna och jag har en liten tävling för att sporra varandra lite. Eller rättare sagt, det sporrar mig :D
Värst är det nu när fredagskvällen kommer och jaginte ska trycka ner en massa onyttigheter i magen. Tar jag nåt nu så är helgen körd... Förstår hur en alkis känner sig... En gång alkis, alltid alkis.... Man man kan bli en nykter alkis ;) Tur att man inte har problem med sånt i alla fall. Usch! Men sötsaker finns verkligen överallt! Just nu skulle jag lätt vinna en choklad-ätar-tävling.... Eller föresten, vilken ätar-tävling som helst :) Hemskt!
Bara jag kan hålla ut så länge att sötsuget försvinner och att det kanske börjar ge lite resultat, då kanske det känns lite lättare... Hmmmm!! Nu ner till dukat bord, ska försöka att inte kasta i mej hela kastrullen....

En bild nedan på riktigt tråkig mat.... Jag är ingen salladförespråkare... Jag vill ha riktig husmanskost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar