torsdag 6 december 2012

Upptäckt..

Jag har under en 10 dagarsperiod ätit kortisontabletter för att se om det kan hjälpa mej med smärtan i mina händer, handleder och stundtals i mina fötter. Eftersom jag innan påbörjad behandling var sjuk så var jag hemma från jobbet 1 vecka och jag kände mig rätt ok i lederna. Under behandlingen har jag varit smärtfri :) Slutade äta tabletterna i måndags och redan i tisdags började jag få känningar i händerna. Nu sitter jag och har rätt ont i händerna och handlederna och jag har inte överansträngt mig på jobbet heller så det lutar fortfarande mot ledgångsreumatism i tidigt skede. Ska kontakta min läkare så jag vet hur vi ska gå vidare.

Senare på em idag hälsade jag och Mirabella på Linnéa och Bettan. Denna vecka bor dom på ackis där Linnéa opererat in en matknapp på magen, det såg fint ut. Hon är verkligen söt. Mirabella undrade lite över hur Linnéa skulle få i sig lussekatten med hjälp av knappen på magen... Hon sa att Linnéa är en duktig tjej som var så snäll på sjukhuset men att hon fick vara ledsen om hon hade ont i magen. Dom små <3

I morgon åker jag och Kim till Gtb där Kim ska på julmiddag och jag ska själv titta på när dom lyser upp Gtb med deras ljusskyltning i stan. Sen ska jag gå och äta sushi, köpa mej några godisar och lägga mig och läsa en bra bok på hotell Opalen. Mysigt med tid för sig själv. Kim vill att jag ska med dom ut senare på kvällen men jag känner för att vara själv (faktiskt) Jag behöver träna på att vara själv och att inte jämt vara tillsammans med nån. Som att gå på stan själv, ta en fika/lunch/middag själv eller bara att åka och handla själv. Sen att det är kul att vara tillsammans med nån annan är ju alltid positivt :) Liite lättare att skratta med nån annan än med sig själv kke men det händer att jag faktiskt skrattar med mig själv oxå :) om inte annat åt mig själv...

Ska lägga mina svullna fingrar åt sidan ett tag nu... Får se vad morgondagen kan bjuda på för spännande händelser :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar