söndag 2 december 2012

Lycklig!

Jag är lycklig, det är jag verkligen. Det känns in i hela kroppen. Äntligen har snön kommit, första adventsljuset är tänt, lussekatter nybakade, pepparkakshuset klart och adventskalendern på tv. Barnen glada och vi vuxna är glada.
Hela hösten har kännts lång och mörk men nu är det bara det mysiga kvar. Julen med alla nära och kära. Ledighet och varma stunder med min kära. Nu när julen är på intåg så pirrar det liksom i hela kroppen över den kärlek som finns. Det sägs att julen är till för alla barn men jag tycker det är till för hela familjen. Bara att få känna närhet gör mig glad.
Nu är bara det jobbiga kvar, all julklappsinhandling. Men i år ska vi bara handla till dom vi firar tillsammans med. Tror vi blir runt 20 pers. Alla tar med sig något till julbordet och sen blir det fira hela dagen lång. Denna jul har vi hela familjen samlad och det känns så skönt, sen blir det bara lillskruttan på nyår. Jag har tagit ut ledigt i jul och nyårsveckan så det känns super.
I morn är det måndag igen och då blir det träning på fm sen arbete på kvällen. Känns skönt att träna på morgonen för då kommer man igång inför resten av dagen. Det blir löpband och bål och ryggövningar. Vill inte bygga muskler utan bara träna kondition och sen fortsätta fokusera på matintaget. Fortfarande jobbigt att hela tiden tänka på att jag alltid vill tugga på nåt. Under helgen blir det lätt att man fikar lite, tar nåt onödigt på kvällen. Och sen börjar man om på måndagen. Måste ha mål som jag kan ta på och inte orimliga mål som jag alltid tidigare haft. Mitt stora mål är ändå inte så orimligt men inte nu. Det är att träna 3 dagar i veckan och sen blivit av med mitt sockerberoende.
Jag vet att jag kan. Lite morötter så...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar