måndag 8 oktober 2012

Frukost

Har gjort i ordning en frukost som jag skaaaa försöka äta i lugn och ro, dessutom av den nyttigare varianten. Jag äter oftast 2 rostade mackor, juice eller mjölk och ibland kaffe. Sen efter det blir det lite småäta av det jag hittar i köket. Oftast då inte så hungrig till lunch utan småäter lite till. Middag äter jag med familjen och gärna mer än en portion. Sen blir det småäta till jag går och lägger mig och då gärna en macka... Sjukt beteende! Måste göra nåt åt detta. Önskar mig nån man kunde bolla detta med. Ska ge det en vecka till att börja med att äta en bra frukost. Och sluta med bröd, pasta, potatis osv. Tufft bara det. Men jag måste nog ta det lite lugnt. Ska ta en långpromenad efter frukosten bara för att röra på benen som legat i vila bra länge.
Tänk om nån kunde göra min dag genom att ringa och säga; Hej! Nu ska jag hjälpa dej som peppning. Fika med kaffe och luftbullar, få lite tips och andra funderingar kring mat och motion och ta nån löparrunda tillsammans... DET, skulle vara en dagens gärning :)
Ikväll är det jobba som gäller. Skruttan är fortfarande förkyld och har börjat hosta igen. Tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar