torsdag 30 augusti 2012

CSI och jag...

Sitter och tittar på CSI. Det har varit en lång dag. Gick upp 05.50 och drog iväg till jobbet. Det var många på plats för det var inventering på gång. Själv satt jag i kassan.
Köpte en sallad och en kycklingfilébit till lunch. Gott! Har ju ytterligare en gång börjat tänka på vad jag stoppar i magen. Lika tufft varje gång.
Denna gång ska jag försöka köra lite LCHF/GI, alltså inga kolhydrater och så lite som möjligt helt enkelt. Fattar inte hur hjärnan tänker, vill bara äta söta saker nu. Men ska försöka få i mej fett och grönsaker.
Känns skumt att äta fett men det känns faktiskt inte så lockande att äta ost, bacon, ägg och grönsaker endast... Skulle absolut kunna äta baconinlindad kycklingfilé med god sås varje dag ett tag men mina smörgåsar....... en skoga macka med bregott, billingeost och varm o'boy... Mmmmm! Men inte då!! Snacka om att jag är en renodlad jojobantare. Trycker i mig allt i ett par veckor och bantar i en vecka. Förstår inte hur alla klarar av att inte småäta hela tiden.
Kim jobbar kväll och kommer inte hem fören seeent.
Nu har Mirabella vaknat till och från ett par gånger, Jonte sommade nog inte fören för en liten stund sen.
I morn är jag ledig. Ska jobba hela helgen så det känns skönt att alltid vara ledig fredagen innan. Hoppas att det blir full fart för då går tiden lite fortare. Mirabella ska på knatteridning på lördag kl 14, lillskruttan! Sen ska jag göra så lite som möjligt resterande av helgen :D




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar