söndag 1 juli 2012

Skabb...

Just nu så tror jag att Mirabella och jag har skabb.. Hur hemskt låter inte det? Måste ringa husläkaren direkt i morn bitti. Har googlat hur mycket som helst och jag är nästan 99% säker på det. Trodde att det var som med löss, att man bara får det om man har det skitigt, ohygieniskt och torftigt men så är det inte med nån av dessa parasiter. Men vart kommer det ifrån? Vi har det rent och städat. Byter sängkläder minst varannan vecka, torkar och fejar i stort helst jämt så varför har Mirabella det kanske? Och kanske jag med... Men det kliar nog bara för att jag tror att det är så... Fy! Visst, bara smörja med kräm och sen är det borta. Smittas bara vid längre närkontrakt men smittas väldigt sällan via kläder och leksaker och så vidare. Utan kan smittas om man ligger nära i varm säng. (Vilket hon gör ibland på morgonkvisten) Åh, vilken jobbig känsla! Hoppas vi får en tidig tid så jag kan släppa det så fort jag kan. Panik!!!!!!!! Usch!! Hoppas det är eksem som bara kan smörja bort med vanlig salva. Återkommer om detta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar