torsdag 26 juli 2012

Fixat fint i köket efter 2,5 år

I morse åkte jag iväg och öppnade upp Ica maxi. Trött som f-n när kl ringde 05.50, på tok för tidigt för mig. Jag har ju sovit till kl 9-10 varje morgon :)
Tog hand om veckotidningarna som vanligt när Carro är borta. Det blev så fint så.
På vägen hem stannade jag på en snabbfika hos Milena när jag ändå skulle hämta hem Jonte. Rebecca kommer i morn för hon och Felicia skulle hänga hela kvällen.
När jag sen i alla fall kom hem så rensade jag kökslådor och skåp och möblerade till den ordning som jag tänkt att det skulle varit sen vi flyttade in för 2,5 år sen men eftersom jag blev snittas med Mirabella så fick jag snällt överlåta det till andra. En annan sak, vi har anlitat en städfirma som kommer att städa här 4 tim/1dag varannan vecka :D Dom fixar allt man ber om. Nu första gången så kommer dom och gör en storstädning då det innebär en städning från golv, tak, väggar, dörrar, ja allt utom fönsterna som vi själva gjort. Enligt våra kalkyleringar så blir det 2000:- inkl allt. Lite avkall blir det till att göra på annat men det tror jag det blir värt. Vi får våran egen Hemfridare :D
Har haft början till migrän idag när jag slutade jobbet men det gick att stoppa med en Sumatriptantablett. Det beror dels på arbetet men även den omlagda kosten som innebär minimalt med socker. Tycker faktiskt att migränen minska när jag äter så. Sen har min högra hand eller rättare sagt tummen och pekfingerlederna blivit värre, vågar knappt nämna det till nån eftersom jag har så problem med nacke och migrän. Folk lär ju tro att man är hypokondriker. Men måste ändå säga att jag mår mkt bättre idag än för några år sen. Men jag känner att min kropp börja säga ifrån när det gäller kassasituationerna. Ingen skulle behöva sitta-stå mellan tex 9-18. Inte bra för nån. Tråkigt att jag blivit stämplad som en frånvarare och inte får en chans att visa vad jag går för. Men det är deras förlust att inte satsa på en toppenanställd som jag. Fins inte många kvar som har en bra arbetsmoral och känsla för sitt arbete. Tror jag skulle kunna lära mig allt och gå långt om jag bara inte vore så fäst vid just "mitt Ica"
Några drömjobb är polis på kontor, reseförsäljare, konditor och psykolog/terapeut. Kanske kan bli nåt sånt en dag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar