tisdag 1 maj 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I går kom jag hem sent ifrån jobbet då det krånglade på jobbet. Trött!
Vaknade upp strax efter 8 i morse och solen sken utanför fönstret. En riktigt skön första Maj med bra förutsättningar att få nåt vettigt gjort här hemma. Trodde jag ja... Kim ville ha en mysig utedag tillsammans i solen så jag lämnade hans stök här inne och stressade ut. Kim hann ta 3 spadtag i grushögen innan han blev sur att jag ställt in cyklarna i carporten där han lagt grus.. Dom stod inte i vägen just nu tyckte jag men han hade tydligen en annan uppfattning om det och gick in och satte sig i ren protest.. Åhhhh!! Jag flyttade snällt bort cyklarna och hade en mysig dag med Mirabella och Alex istället. Hoppade studsmatta, gick på promenad och åkte sen upp till mamma där bilen fick på sig sina sommardäck, blev tvättad och sen städad. Pratade med Björn om vad som behövs göras på bilen för att gå igenom besiktningen. Byta hjullager i bak på båda sidorna, ny skyltlykta, ny positionslampa, nytt tändvred och ny packning samt skruvar till avgasröret. Dyrt!!
Har städat inne nu och än en gång plockat undan efter en annans stök. Tråkigt! Det skulle han aldrig göra...
Kim åkte och handlade och kom hem nyss nästan samtidigt som Kevin blev avlämnad av sin pappa.
Dagen blev inte alls som det var tänkt.
Ekonomin blev inte heller som det var tänkt denna månad. Plus minus noll kan man väl säga. Inte råd med en ända liten extra utgift utöver mat. Så jag hoppas karln förstår att det blir matlåda eller inget.. och inte en massa restaurangluncher denna månad. Också det tråkigt. Nån som vet hur man blir rik?
I morn ska jag och Alex till Bup på kontroll så jag är ledig.
Spännande att se hur dagen kommer att sluta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar