onsdag 18 augusti 2010

Skolstart

Som alla andra föräldrar känner inför en ny skolstart, oj vad stora barnen är. Ser ju inte direkt själv hur dom växer, förutom på kläder och skor. Spännande att få höra om första dagen.
Var ute och tog en timmes promenad på f.m med Tessan, vi kämpade på bra. Mirabella sitter nu länga stunder innan hon faller åt sidan. Hon har börjat vara vaken väldigt mycket på dagarna, sover mellan 1-2 timmar sammanlagt under hela dagen. I och för sig så sover hon ju fortfarande hela nätterna så dumt att gnälla men... Hon verkar ha lite separationsångest då hon blir ledsen så fort jag lämnar rummet. Inte lätt att få något gjort. Skulle verkligen behöva måla runt sovrumsfönsterna nu så vi kan flytta tillbaka in i sovrummet.
Har börjat tänka på vad jag stoppar i mig, såå jobbigt. Vill trycka i mig allt som har ordet onyttigt i sig. Har 10 kg som jag verkligen skulle vilja bli av med. Att det ska vara så svårt att ha en gnutta självkontroll. Som att man förtränger problemet och tror att det ska fungera ändå.
Nu väntar jag hem Kevin och Alex med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar