onsdag 21 juli 2010

Stuga i skogen

Ibland skulle det kännas så skönt att bara vara helt själv. Få känna sig uttråkad och helt sysslolös. Skulle säkert vara väldigt tråkigt och jag skulle nog gå mig själv på nerverna men det skulle nog vara nyttigt. Inte för att jag har nåt problem med nåt runt omkring utan bara slippa all stress av allt som göras, alla som man ska hälsa på, alla måsten som tex hos tandläkaren, handla mat, skjutsa nån hit och dit, städa, plocka runt en massa saker (är jag expert på), komma ihåg allt som ska hända, typ allt. Kanske inte riktigt så men ibland känns det så.
Mirabella sover i vagnen. Natten som va var inte kul, hon hade lite feber efter sprutorna som hon fick igår. Vi hälsade på hos våra grannar och lyssnade på gitarrspelande vid elden och hade riktigt mysigt, Mirabella sov gott i vagnen. Kom hem runt 24 sen vaknade hon till och från hela natten. Sjukt trött i morse. Bortskämd med att få sova hela nätterna. Ville verkligen inte gå upp men jag skulle till tandhygienisten och snygga till tänderna med polering. Skönt att göra ibland. Mamma var barnvakt. Har fixat runt lite med skrivbordet som stod i Alex rum men som jag nu flyttat ut i allrummet. Han ska få ett annat skrivbord som passa bättre i hans rum. Känns inte roligt att nästan allt i huset är tillfälligt, sladdar överallt, lister som ligger i vägen, elfabackar som står i vägen och fullt med förrådskartonger i garderoben där kläderna skulle behöva stå. Men jag försöker få undan lite ibland. Är inte direkt en pedant städtant men vill ändå ha lite ordning i kaoset. Ska försöka fortsätta lite till innan lillskruttan vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar