tisdag 20 juli 2010

Ett besök på BVC

I morse vaknade Mirabella runt 6 och var jätte ledsen, Kim kom som räddaren i nöden med välling. Hon somnade om men inte jag. Förberedde inför 6 månaderskontrollen på bvc. Väckte Mirabella 8.30 och tog henne till Efwa. 7720 gram och 68,8 cm lång. Duktig flicka! Följer sin kurva alldeles utmärkt. Sen blev det en spruta i varsitt lår, några tårar men dom glömdes bort fort. Efter blev det ica och sen en liten snabbvisit hos lillebror. Världens sötatste lilla kusin.
Åkte sen hem till mamma och fick håret klippt, så skönt! Gick i genom lite böcker som mamma rensat ur från förrådet. Många bra böcker till barnen.

Nu är vi hemma och Mirabella sover i vagnen. Hon sov så lite på f.m så hon var riktigt trött.
Sitter i soffan och funderar lite på allt möjligt. på söndag ska vi åka till Öthammar på en liten semester. Hoppas barnen tycker att det är kul.
Nästa torsdag ska Kim, jag och Mirabella till Oslo och titta på en fotbollsmatch. Våleränga-Barcelona!!! Ska bli sååå roligt! Ska bo på ett hotell alldeles i närheten. Jag hoppas verkligen att några av dom bästa är med men det är nog önsketänkande.
Just nu vill jag inte göra någonting. Ska träffa T kl 16 och ta en liten tur till Gränby. Fick en jätte fin klänning till Mirabella i Dop present, en som hon tyvärr redan hade. Inget kvitto så jag ska försöka flirta lite. Sen blir det nog mest ögonshoppnig då pengarna behövs till semestern. Men.. hittar jag nåt i storlek 74 så kanske jag slår till då den lilla i familjen växer alldeles för fort. Storlek 68 börjar sitta lite tight över magen.
Nyss ringde grannen och frågade om jag och lilla Bella ville komma och hälsa på deras vänner som kommit på besök ifrån Tyskland. Får bli i kväll istället. Kim ringde och berättade att han köpt Alice i underlandet, måste bara se den. I morn ska jag till tandhygienisten, skönt att polera tänderna lite. Mormor ska vara barnvakt till Bella. Trött!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar